MARIOLA DOROTA WOŁOSZYN

Mariola Wołoszyn

Jestem psychologiem, ekspertem w zakresie psychologii kryminalnej i śledczej. Studiowałam na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie w roku 1988 uzyskałam tytuł magistra psychologii. W roku 1990 wstąpiłam do służby w Policji. W roku 1994 w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie ukończyłam oficerskie studium podyplomowe.

Posiadam ponad 37-letnie doświadczenie zawodowe, w tym to szczególne, wynikające z 24 lat służby w Policji. Przez ostatnie 15 lat byłam psychologiem policyjnym, co pozwoliło mi na efektywne i satysfakcjonujące wykorzystywanie mojej zawodowej wiedzy do zadań realizowanych przez policjantów pionów operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych oraz prewencji. Byłam również konsultantem policyjnych negocjatorów.

Ukończyłam liczne szkolenia prowadzone przez specjalistów m.in. z Conflict Resolution, Research and Resource Center z USA, Milton H. Erickson Institut w Berlinie, Department of Justice, Federal Bureau of Investigation USA (FBI), Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie, Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka w Warszawie, Emergency Health Services Department at the University of Maryland USA, Polskie Towarzystwo Psychologiczne – Sekcja Interwencji Kryzysowej, Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi – Pracowni Stresu Zawodowego.

Posiadam wieloletnie doświadczenie w zakresie psychologii kryminalnej, sądowej i śledczej, profilowania nieznanych sprawców przestępstw, oceny wiarygodności osób (analiza behawioralna i psycholingwistyczna), mediacji, negocjacji, interwencji kryzysowej, oceny dysfunkcji w środowisku pracy (dyskryminacja, mobbing, molestowanie i molestowanie seksualne), diagnozy kandydatów do pracy oraz oceny kompetencji osób zatrudnionych.

Na zlecenie prokuratur, sądów oraz kancelarii prawnych wykonuję ekspertyzy z zakresu psychologii kryminalnej i śledczej oraz sporządzam opinie w sprawach wznowionych, w których nie ustalono sprawcy. Zajmuję się opracowywaniem taktyki prowadzenia rozmów, wywiadów i przesłuchań. Realizuję zadania z zakresu diagnozy, opiniowania, konsultacji i poradnictwa psychologicznego oraz udzielania pomocy w sytuacjach kryzysowych.

Jestem wykładowcą Uniwersytetu Civitas (psychologia kryminalna, profilowanie nieznanych sprawców, przestępczość kobiet i nieletnich, psychologia terroryzmu), Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (psychologia śledcza, interwencja kryzysowa), Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Katowicach i Poznaniu, Wyższej Szkoły Menadżerskiej w Warszawie (psychologia oszustwa, typologia i profil psychologiczny sprawców przestępstw gospodarczych, pozyskiwanie informacji – wywiad i przesłuchanie z wykorzystaniem metody FBI, ocena wiarygodności zeznającego – analiza behawioralna i psycholingwistyczna).

Posiadam zezwolenie na przeprowadzanie badań psychologicznych kierowców oraz licencję uprawniającą do samodzielnego prowadzenia badań i wydawania orzeczeń psychologicznych dla osób starających się o zezwolenie na posiadanie broni.

Jestem członkiem Association of Certified Financial Crime Specialists (ACFCS), Association of Certified Fraud Examiners, Stowarzyszenia Psychologów Sądowych w Polsce, Stowarzyszenia Absolwentów Szkoły Praw Człowieka HFPC, Women in International Security Poland Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego w Warszawie.

Zapraszam na szkolenia:

  1. Taktyka i techniki pozyskiwania informacji z wykorzystaniem metod stosowanych przez FBI, prowadzenia rozmów, wywiadów i przesłuchań, ocena wiarygodności osób i danych (analiza behawioralna i psycholingwistyczna).
  2. Psychologia oszustwa, modus operandi sprawcy, ocena wiarygodności osoby, klienta i kontrahenta.
  3. Sprawca przestępstwa gospodarczego – typologia i profil psychologiczny. Dark Triad i Dark Factor.
  4. Umiejętności interpersonalne w postępowaniu audytowym i kontrolnym.
  5. Postępowanie wyjaśniające i audyt śledczy – najlepsze praktyki. Aspekty psychologiczne.
  6. Wywiad behawioralny w doborze kadr do organizacji.
  7. Sposoby działania w kontakcie z klientem stanowiącym zagrożenie dla bezpieczeństwa pracownika. Ocena ryzyka, skuteczne zachowanie i komunikacja deeskalacyjna osoby zagrożonej.
  8. Mobbing, dyskryminacja, molestowanie i molestowanie seksualne w miejscu pracy – aspekty psychologiczne.
  9. Wykrywanie sprawców przestępstw dokonywanych na szkodę firmy. Prowadzenie śledztw i dochodzeń wewnętrznych, w tym rozmów/przesłuchań z osobami podejrzewanymi o działania na jej szkodę.
  10. Techniki prowadzenia rozmów i wywiadów w trakcie realizowania kontroli wewnętrznej/prowadzenia audytu.
  11. Interpersonalne wyzwania w relacji z Klientem – skuteczne sposoby postępowania.
  12. Komunikacja interpersonalna jako podstawa budowania dobrych relacji i osiągania zawodowego sukcesu.
  13. „Halo, mam ważną informację” – jak być skutecznym odbiorcą informacji o nadużyciach. Szkolenie dla operatorów telefonu antyfraudowego (dla sygnalistów) w organizacji.
  14. Pozyskiwanie informacji od pokrzywdzonego oraz świadków – prowadzenie przesłuchań w postępowaniu powypadkowym. Wiarygodność klienta zgłaszającego firmie ubezpieczeniowej szkodę lub roszczenia.